Frezarka CNC

Zamieszanyyazjack
Rozpoczęto2019-03-16
Status
Tagi

Modernizacja frezarki CNC

  • wymiana części mechaniki i elektroniki
  • zamiana kontrolera na open source

NIE TYKAĆ USTAWIEŃ GRBL JEŚLI SIĘ NIE ZNASZ !!!1jeden

NIE MA JESZCZE DOKŁADNEJ KALIBRACJI, NIE SPODZIEWAĆ SIĘ SUPER PRECYZJI

11.03.2019

  • przeniesienie w kąt cooworku

12.03.2019

  • podłączenie sterownika GRBL 1.1 + CNC SHIELD V3 + A4988
  • testy uruchomieniowe

13.03.2019

  • kalibracja silników
  • kalibracja osi

14-15.03.2019

  • wymiana okablowania silników na czterożyłowe, kolorowe przewody 0.5mm (były 1.5mm sznury, zupełnie niepotrzebne, 0.5mm może pociągnąć do 6A, silniki mamy 2A)
  • rozdzielenie szeregowego podłączenia end stopów na poszczególne linie przewodów -X, X, -Y, Y, -Z, Z
  • spawany, stalowy uchwyt do nakrętki trapezowej pod stołem (wyrwałem z płyty wiórowej przy demontażu)
  • przerzucenie end stopów z montażu pod blatem na ramę, dla ułatwienia dostępu
  • wymiana wtyczek do silników na cnc shield na debiloodporne

16.03.2019

  • Wrzucenie przewodów osi XZ i wrzeciona do prowadnicy kabli

18.03.2019

  • wymiana zasilacza na taki, który będzie w stanie dostarczyć prąd do silników (mamy 0.5A…, zamienię na 8A)
  • przerzucenie end stopów XZ w bardziej dostępne i mniej ruchawe miejsca

19.03.2019

  • montaż nowych silników (wszystkie silniki będą wymienione te same modele) i docięcie nowych dystansów
  • terminacja przewodów za silnikami na szybkozłączkach
  • wymiana A4988 na nowe
  • dalsza kalibracja i testy uruchomieniowe

20.03.2019

  • problem z działaniem silników na niskim feedzie rozwiązany, działa poprawnie przy 4 microsteppach. Minimalny feed to teraz około 100mm/min
  • problem z działaniem silnika osi Z rozwiązany. Losowy kierunek obracania silnikiem był spowodowany brakiem ciągłości obwodu na jednej z żył zasilania silnika. Wymiana zacisków i wtyczek z obu stron po teście ciągłości obwodu.
  • rozwiązanie problemu ze śpiewającymi end stopami, kondensatory dały radę, jest problem z przewodami +X

21.03.2019

  • kolejne zmiany ustawień sprzętu. Microstepping podniesiony do 8, teraz minimalny feed rate to 40 bez nadmiernego śpiewania. Zalecam 50, już i tak wchodzimy w prędkości do cięcia metalu. MDF spokojnie leci na 500, sklejkę robiłem na 200-300. Jog sprzętowo ograniczony do 1000, i tak dość szybko się nawiguje po obszarze roboczym.
  • poprawione przewody na end stop +X
  • okazuje się, że coś jest pozmieniane w GRBL 1.1 jeśli chodzi o end stopy Z i nie do końca się dogaduje z CNC Shieldem. W ekefcie nie mamy wspieranych endów na Z, hardwareowo wszystko gra.
  • obudowa srobudowa, poprzykręcałem wszystko do boku frezarki, działa i co mi zrobicie.
  • zamontowane łożyska stożkowe na osiach XY. Nie było łożyska z wew. fi 10mm więc jest 15mm i wałek śmiga na podkładkach o właściwej średnicy wewnątrz łożyska. Rozwiązanie jest prowizoryczne czyli zostanie na długi czas. Można rozważyć toczenie adapterów, ale na razie działa.
  • okazuje się, że end stopy nie chcą współpracować w sposób przewidywalny, kondensatory jednak nie dały rady. Będzie trzeba zrobić na optoizolaorach jak sugerują na wiki GRBL.
  • nie działa homing z poziomu bCNC, wobec braku stabilnie działających end stopów jest to problem drugorzędny. Później pogadam bezpośrednio z arduino a jak nie da rady to przeflashuję (przy okazji przemapuję piny żeby end stopy Z działały)

22.03.2019

  • Układ do odszumiania krańcówek na transoptorach jest już zlutowany i czeka na podłączenie
  • mały setback, zamontowałem puszkę na elektronikę i wszystko odłączyłem od płytki. Sprawdzę czy wszystko działa i polutuję przewody do shielda żeby nie było jaj że stabilnością podłączeń w puszce
  • wywierciłem w puszce za duże otwory na przewody, wykorzystam je na wentylację a na przewody wywiercę nowe
  • przekaźnik do wrzeciona razem z radiatorem zamontowane w puszce

23.03.2019

  • poprawki w układzie do odszumiania. Nigdy nie jest za późno, żeby zauważyć że jest się upośledzonym
  • podłączenie i testy przekaźnika do załączania wrzeciona. Śmiga
  • modyfikacje puszki
  • wymiana Arduino na oryginalne, flash zmodyfikowanego firmware (już widzi end stopy Z)

24.03.2019

  • End stopy działają, homeing działa
  • ostatnie poprawki w układzie odszumiania
  • część przewodów przylutowana do płytek
  • reszta przewodów ordynarnie wciśnięta do obudowy
  • wiatrak zamontowany
  • przewody na zewnątrz opanowane
  • frez złamany
  • zaprojektowanie i dodanie uchwytu na odciąg wiórów
  • poskracać przewody i przylutować do shielda i płytki
  • fizyczny przycisk awaryjny

bCNC - crossplatform, nawigacja i ustawienia frezarki, polecany do GRBL, podstawowe opcje CAM i edytor GCode

Universal GCode Sender - crossplatform, j.w., trochę uboższy w funkcje w wersji podstawowej, ale bazuje na pluginach

PyCAM - crossplatform, CAM, generator gcode

jscut.org makercam.com

  • CNCSHIELD V3 - zworki na 8 microsteppów, oś Z rozdzielona na 2 sterowniki (będę zmieniać w razie potrzeby), end stopy N/O z kondensatorami żeby nie śpiewały jak głupie
  • Arduino UNO - GRBL 1.1
  • 4x A4988
  • 3x 23km-k381 24V 2A - bipolar podpięte na unipolar
  • AC/DC 24V 6.5A
  • USB Camera - do podlądu przy pozycjonowaniu materiału
  • Kress 800 FME - collet 3.175mm (1/8'')
  • Przyciski sterowania pause, resume, stop
  • sterowanie prędkością wrzeciona
  • projekty/frezarka_cnc.txt
  • ostatnio zmienione: 2019/04/21 09:06
  • przez yasiu